سئو فروشگاه اینترنتی در کمترین زمان
صفر تا صد سئو فروشگاه اینترنتی با 19 ترفند مهم
در فرایند طراحی وب سایت شرکتی، فروشگاهی و …، باید تمامی اصول اصلی سئو رعایت شود، حتی اگر شما قصد سئوی وبسایت خود را نداشته باشید. در ادامه این مطلب از وب سایت پرش مارکتینگ، قصد داریم در خصوص اهمیت سئو سایت فروشگاهی، مزایا و مراحلی که در این مسیر باید انجام شود، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. این خدمات در سئو سایت فروشگاهی کمک میکند تا در نتایج دیده شده و ترافیک هدفمندی جذب کنند. هنگامی که فروشگاه آنلاین شما در نتایج جستجو (serp) در رتبههای بالاتر ظاهر می شود، افراد بیشتری محصولات فروشگاه شما را می بینند. با دیده شدن محصولات فروشگاه به مرور زمان منجر به فروش بیشتر می شود. سرو نقره ای علاوه بر سئوی سایت فروشگاهی سفارش سئوی سایت شرکتی را نیز انجام می دهد.
برای دادن این دستورالعمل به گوگل، از کدی در فایل robot.txt خود میتوانید استفاده کنید. اما باید مطمئن شوید که هیچ صفحه ضروری را از ایندکس شدن توسط گوگل مسدود نمیکنید. وقتی کاربران روی لینکهای شما کلیک میکنند، باید به صفحات خاصی از وبسایت هدایت شوند که شامل محصولات/خدماتی است که در ابتدا جستجو کردهاند. در این مواقع بهتر است این محصول را کنونیکال کنید به محصولات یا دسته بندی آن محصول! چون دیگر نیاز به آن محصول ندارید و قصد موجود کردن را ندارید پس بهتر است کلا از روی سایت برداشته شود و اعتبار آن صفحه به دسته بندی محصولات تان منتقل شود.
شما میتوانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید. در این بخش به برخی سوالات رایجی که ممکن است ذهن مخاطبان را درگیر کرده باشد درباره هزینه سئو پاسخ خواهم داد تا دید جامع تری نسبت به این موضوع به دست آورند. تا اینجا، بازه کلی قیمت های سئو و میانگین آن در ایران را بیان کردم. اما خوب است کمی هم مقایسه ای بین نرخ های چند آژانس سئوی معروف داشته باشیم تا خوانندگان بتوانند قیمت های بازار را بهتر درک کنند. پس اگر میخواهید از هزینهکرد در سئو، بیشترین بازده را داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
پادرو ابزاری هوشمند در حوزه فروش و ارسال سفارشهای آنلاین است و به فروشگاههای اینترنتی و فروشندگان در شبکههای اجتماعی، امکان مدیریت و نظارت بر فرآیند فروش و ارسال سفارشها را میدهد. در چند قدمِ ساده فروشگاه آنلاین بسازید؛ با استفاده از امکانات فروش و ارسال پادرو راحتتر از همیشه محصولاتتان را بفروشید و سریعتر از همیشه به دست مشتریان برسانید. ضمن اینکه افزونههای کلمات کلیدی، کیورد پلنر گوگل، سایت kwfinder و موارد بسیار دیگر میتوانند در یافتن کلمات کلیدی به شما کمک کنند. برای اینکه بتوانید اعتبار بیشتری پیدا کنید، میتوانید از اعتبار دیگر سایتها کمک بگیرید. برای این کار شما محتواهای خود را در سایتهای معتبر ایجاد کنید و با لینکدهی به سایت خود، اعتبار سایت را افزایش دهید. تاثیر تحقیق کلمه کلیدی به اندازهای است که علاوه بر تاثیر روی معماری سایت، بر سئوی فنی هم تاثیر میگذارند.
آنها به موتورهای جستجو میگویند که محتوای صفحه شما در مورد چیست. موتورهای جستجو URL را اسکن کرده و از کلمات کلیدی موجود در URL استفاده میکنند تا تصمیم بگیرند که صفحه باید در چه رتبهای در SERP قرار بگیرد. همچنین از استفاده از حروف ربط شامل “the”، “and”، “of” و “a” تا حد امکان خودداری کنید؛ زیرا اینها میتوانند خوانایی محتوای شما و به دنبال آن، رتبه سئو را کاهش دهند. بلاگ یا بخش مقالات، راه دیگری برای جذب ورودی به سایت فروشگاهی شما است. مثلا وقتی سایتی مانتو شلوار اداری میفروشد، میتواند با تولید محتواهایی مثل "طریقه صحیح شستشوی مانتو شلوار اداری"، کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کند.
از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایتهای فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. امروزه رقابت موجود در بین فروشگاههای آنلاین برای کسب رتبههای برتر در گوگل بسیار شدید است و سرمایه گذاری روی سئو سایت فروشگاهی امری اجتنابناپذیر است. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک میتواند ماهها تلاش شما را به باد بدهد و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان فروش سایت را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از هر دوی این موارد توصیه می شود، اما لطفا نحوه برچسب گذاری در سایت های فروشگاهی را یاد بگیرد و بعد به سراغش بروید! استفاده غیر اصولی از برچسب ها می تواند باعث افزایش زامبی پیج و همچنین محتوای تکراری در سایت شما شده و در نتیجه به سئو سایت شما آسیب بزند.
شما میتوانید نقشه سایت را به صورت دستی توسعه دهید یا از یک ابزار خودکار استفاده کنید. برای توضیح محصولات خود میتوانید از تصاویر منحصربهفرد با کیفیت بالا و افزودن CTAها استفاده کنید. ابزارهایی که برای تحلیل وبسایت رقبا مورد نیاز است کیوورد پلنر (Keyword planner)، کی دبلیو فایندر (KWfinder) گوگل ترندز (google trends) و Ahrefs است. آیا میدانید چرا سئو موبایل تا این حد مهم است؟ مطالعه مقاله “سئو موبایل چیست ” پاسخ این سوال را به شما خواهد داد. شاید شما هم بارها کلمهی SEO سایت به گوشتان رسیده باشد، اما از دلایل اهمیت این موضوع، اطلاعی نداشته باشید.
این تصاویر نهتنها محصولات شما را جذابتر نشان میدهند، بلکه به بهبود سئو سایت و افزایش نرخ تبدیل نیز کمک میکنند و روی تجربه کاربر تاثیر مستقیم دارند. برای بهینهسازی تصاویر در سایتهای فروشگاهی به این نکات باید توجه کنید. هیچ راهنمای سئو سایت فروشگاهی بدون بیان نکاتی در مورد تحقیق و نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی که پایه موفقیت در سئو است، کامل نخواهد بود! چرا؟ چون بدون کلمات کلیدی شما قادر به سئو کردن دسته بندی یا صفحه محصول خودتان نیستید. با توجه به صنعت و زمینهای که در آن مشغول فعالیت هستید، باید در شروع کار، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. یادتان باشد که محتوای صفحات داخلی سایتتان را انسان محور بنویسید و برای هر محصول به طور جداگانه داستان سرایی کنید.
مدت زمانی که شرکت های خدمات سئو برای مشاهده نتایج بهینه سازی سایت به شما اعلام می کنند معمولا بین 3 تا 6 ماه یا حتی بیشتر است. بنابراین نتیجه می گیریم فرآیند سئو سایت زمانبر است و نیاز به صبر و حوصله دارد. اما ما می توانیم با اتنخاب بهترین شرکت سئو، تدوین یک استراتژی سئو خوب و صرف هزینه مناسب، اقدامات لازم برای بهبود اصولی سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئوخارجی را انجام دهیم. اهدافی که شما از سئوی سایت به دنبال آن هستید بر مدت زمان لازم SEO بسیار موثر است. معمولا افزایش ترافیک ورودی به وب سایت ها نسبت به افزایش فروش یک فروشگاه اینترنتی به زمان کمتری نیاز دارد.
پس این اعداد را فقط به عنوان یک نقطه شروع برای درک بازه قیمتی در نظر بگیرید و حتما با بررسی دقیق سایت خود و مشاوره با متخصصان سئو، نرخ مناسب تر را به دست آورید. هزینه بررسی وضعیت فعلی سئو سایت بین 500 هزار تا 3 میلیون تومان متغیر است. ولی بعضی آژانس ها این کار را به صورت رایگان انجام داده و فقط در صورت شروع همکاری، هزینه را دریافت می کنند. خروجی این مرحله یک گزارش جامع از وضعیت سئوی سایت به همراه پیشنهاداتی برای بهبود خواهد بود. یکی از مزایای قیمت سئو ماهانه، قابل پیش بینی بودن آن برای کسب و کار است.
به همین دلیل، ساختار و محتوای یک سایت فروشگاهی باید به گونهای طراحی شود که کاربران به راحتی بتوانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری کنند. همچنین، محتوای سایت باید بر روی ویژگیها و مزایای محصولات، مقایسه محصولات با یکدیگر و نظرات مشتریان تمرکز کند تا کاربران بتوانند با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند. پس به طور کلی، شما با سئو سایت فروشگاهی خود به جستجوی راحتتر کاربرانی که قصد خرید محصولی را دارند، کمک میکنید و از این طریق میتوانید مخاطبین هدف را به سمت سایت خود دعوت کنید. سپس، با تحقیق عمیق کلمات کلیدی، استراتژیهای بهینهسازی مناسبی را تدوین میکند. مرحله بعدی شامل بهینهسازی فنی سایت، از جمله سرعت بارگذاری و ساختار URL، و تولید محتوای ارزشمند و مرتبط است.
بنابراین یا آنها را نسازید یا اگر نیاز است چنین صفحهای داشته باشید، آن را نوایندکس کنید. بنابراین حتما باید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا هم صفحات محصول و هم مقالاتتان را سئو کنید. همانطور که در این مقاله هم گفتم اولین قدم این است که وارد سایت keywordtool شده و یکییکی کلمات مرتبط به حوزه کاریتان را جستجو کنید و از کلماتی که به شما داده میشود خروجی بگیرید. بنابر هر دلیلی اگر این موارد به خوبی انجام نشود، احتمالا مشتری را از دست خواهید داد. اگر تجربه کاربری خوبی به بازدیدکننده ندهید، شما بیشتر از یک مشتری را از دست میدهید. پیشنهاد من این است که یک گوگل شیت باز کنید و تمام کلمات کلیدیای که در حوزه کاریتان پیدا میکنید را بر اساس میزان رقابت و حجم جستوجو در این شیت وارد کنید.
فرض کنید وارد یک سایت فروشگاهی می شوید که بیش از 60 درصد محصولاتش ناموجود باشد؛ قطعا احساس بدی نسبت به این فروشگاه پیدا خواهید کرد. به همین دلیل ممکن است فروشگاه را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری بروید. زمانی که کاربران سایت شما را بدون انجام هیچ عملی ترک میکنند، نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند. کاربران زیادی زمانی که با کندی صفحات سایت روبرو میشوند، کلافه شده و از خرید خود منصرف میشوند. در نتیجه باید سعی کنید سرعت لود صفحات سایت فروشگاهی را افزایش دهید. خدمات سئو فروشگاهی یعنی بهینه کردن سایت یا فروشگاه برای موتورهای جستجو با کمک تکنیک های مختلف.
توضیحات محصول باعث بهبود سئو آن صفحه و همینطور سئو سایت فروشگاهی شما میشود؛ البته نوشتن هر توضیحاتی باعث بهینه سازی صفحه نمیشود! در محتوای متنی باکیفیت شما هم باید نکات سئو را رعایت کرده باشید، هم بهخوبی نیاز کاربر را برآورده کند. نمونه موفق این موضوع، سایت دیجی کالا است، که در تمامی محصولاتش محتوای کامل و مرتبطی اضافه کرده است. با کمک سئو، سایت فروشگاهی شما در نتایج گوگل در صفحات اول نشان داده میشود. همین موضوع سبب شناخته شدن فروشگاه اینترنتی شما و برند شدن سایتتان میشود و کاربران زیادی به سایت شما سر میزنند. فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی دارید، زمانی که سایت شما به خوبی سئو شده باشد، هربار که کاربر کلمه ای را مربوط به لوازم خانگی جستجو کند، سایت شما به او نشان داده میشود.
سعی کنید همیشه به خصوص در شروع کار به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و درجه سختی یا رقابت کم باشید. شما باید یک کلمه کلیدی هدف برای یک صفحه خاص و چندین کلمه کلیدی مرتبط طولانیتر را انتخاب کنید. مطمئن شوید که کلمات انتخابی شما با هدف صفحه وبسایت فروشگاهتان که میخواهید رتبهبندی کنید مطابقت دارد و از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید. شما میتوانید از نتایج تحقیق کلمات کلیدی برای درک کوئریهای جستجو و گنجاندن کلمات کلیدی محبوب در وبسایت فروشگاهی خود استفاده کنید. در نتیجه، محتوای بهینه شده شما در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.
آیکونهای اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی این امکان را فراهم میکند که بازدید کنندگان سایت، محصولاتتان را به صورت رایگان در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنند. اگرچه شبکههای اجتماعی بصورت مستقیم تاثیری روی رتبه صفحات ندارد اما انتشار یک صفحه در شبکه های اجتماعی و تعامل بیشتر کاربران با آن صفحه منجر به بهبود رتبه صفحه خواهد شد. کسب اطلاعات در مورد کلیدواژههایی که رقبایتان برای آن کلمات رتبه کسب کردهاند به شما کمک میکند تا ایدههای جدید برای تولید محتوا و بهینه سازی صفحات پیدا کنید. با فعال کردن HTTPS، به کاربران خود نشان میدهید که اطلاعات آنها امن است و این برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد. فرض کنید شما یک فروشگاه واقعی دارید؛ آیا مشتریان بدون اعتماد وارد آن میشوند؟ HTTPS همان پل اعتماد در دنیای دیجیتال است. آیا می خواهید در رتبه بندی های کسب شده تان، پول پارو کنید؟ مجموعه ایران فاندر در زمینه طراحی و سئو سایت های فروشگاهی در برخی از شهرهای ایران مثل اصفهان، تبریز، مشهد و… گام های مؤثری برداشته است.
همین مسئله نه تنها کاربران را ناراضی می کند، بلکه رتبه شما در کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه نیز از دست خواهد رفت. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است. استفاده از کلماتی مثل بهترین، ارزان ترین، ارسال رایگان، فروش فوق العاده و .. یکی از مواردی که اغلب در آموزش سئو فروشگاهی نادیده گرفته میشود بخش سئو تکنیکال سایتهای فروشگاه آنلاین است. در ایجاد لینکهای داخلی نیز مثل مابقی چیزها، یادتان باشد که زیاده روی دشمنتان است!
کافیست به ما بگویید که سایت شما جزو کدام یک از دستههای زیر است تا ما مناسبترین پلن سئو سایت را به شما معرفی کنیم. از بین فرمتهای مختلف تصاویر، JPEG رایجترین و بهترین فرمت برای عکسهای محصولات است؛ چون هم حجم کمی دارد، هم کیفیت آن مناسب است. اگر تصویرتان پسزمینه شفاف یا جزئیات زیادی دارد (مانند لوگوها) فرمت PNG انتخاب بهتری است، ولی خب حجم آن کمی بیشتر از JPEG است. بعد از این که ساختار موردنظر را طراحی کردید، نوبت به پیادهسازی آن و معرفی ساختار به گوگل از طریق سایتمپ یا نقشه سایت میرسد. در واقع شما باید به کمک ابزارهای مناسب تحقیق کنید و ببینید مشتریان شما دنبال چه چیزی در حوزه کاری و محصولات شما هستند و چه عباراتی را جستوجو میکنند. از آنجایی که ما در سئو، سایت را در سه سطح داخلی، خارجی و تکنیکال بهینهسازی میکنیم، تدوین استراتژی سئو هم شامل برنامهریزی برای هر سه سطح است.
برای بررسی کامل و آنالیز دقیق خطاها و مشکلات برنامهنویسی وبسایت باید از ابزارهای آنلاین که تحلیل آنلاین سئو سایت را انجام میدهند کمک گرفته شود تا هیچ خطایی از چشم دور نماند. زمانی که ترافیک ورودی سایت افزایش پیدا کند، امکان رسیدن به صفحات اول گوگل بیشتر میشود که این موضوع شانس تبدیل افراد ورودی سایت به مشتریان واقعی را افزایش میدهد. اغلب به دلیل وجود لینک شکسته یا نامعتبر، رباتهای خزنده گوگل قادر به کراول کردن یا خزیدن وبسایت شما نیستند. دلیل خطاهای 4XX میتواند خرابی یا خاموش شدن موقت سرور، قدیمی بودن نقشه سایت، حذف شدن یا جابجا شدن یک صفحه بدون تنظیم تغییر مسیر و غیره باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر محتوایی را کپی یا تکراری کنید، گوگل به سرعت آن را تشخیص داده و جریمه میکند. شرکت آنلاینر با ارائه خدمات سئو در مشهد اطلاعات سایت شما را به طور دقیق مورد تحلیل قرار می دهد و با تدوین استراتژی مناسب در فرآیند سئو جایی برای حدس و گمان باقی نمی گذارد.
اعمال تغییرات بصورت اشتباه در ویرایش این فایل میتواند سایت شما را به کلی از نتایج جستجو حذف کند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید. در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. پیش بینی تغییرات قیمت در آینده با توجه به افزایش تورم و همچنین رشد تقاضا برای خدمات سئو، پیش بینی می شود که در آینده نزدیک هزینه های سئو افزایش قابل توجهی داشته باشند. می توان تخمین زد که در سال آینده، متوسط قیمت ها 20 تا 30 درصد بالاتر برود. البته این موضوع به ثبات بازار و شرایط اقتصادی همبستگی خواهد داشت.
شاید بگویید که دیجی کالا رقیب من است، اما تحلیل رقبا یکی دیگر از موارد سئو سایت فروشگاهی بود. زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید. سپس ببینید برای مثال پیراهن مردانه پشمی را با چه کلمات کلیدی دیگری در فروشگاه خود استفاده کرده است. همچنین این موضوع را نیز بررسی کنید که هر محصول را در چه دسته ای و با چه عنوانی قرار داده است. در این بخش از آموزش سئو فروشگاه اینترنتی درباره نقش URLها صحبت میکنیم.
بنابراین، کلمه کلیدی اصلی صفحه را در آدرس URL خود قرار دهید و مطمئن شوید که خواندن آن آسان است. از آنجایی که URL اولین چیزی است که گوگل میبیند، این استراتژی باعث تاثیر مثبت بر سئوی وب سایت فروشگاهی شما میشود و در جستجوی ارگانیک رتبه بالاتری کسب خواهید کرد. در این مقاله به آموزش سئو سایت فروشگاهی و استراتژی خوب برای بهینه سازی ووکامرس پرداختیم. اگر هنوز سوالی در این باره در ذهن دارید میتوانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید. در صورتی که تجربهای در این زمینه دارید می توانید از همین بخش با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. با توجه به اینکه عوامل بسیاری بر روی کسب و کارهای اینترنتی تأثیر میگذارند، نمیتوان به صورت ثابت قیمت سئو را تعیین کرد.
برای مثال محصول مانتو در یک فروشگاه اینترنتی میتواند برچسب هایی نظیر مانتو زنانه، مانتو بلند، مانتو مجلسی و ... ساخت بکلینک کلاه سفید (بدون پرداخت پول) برای صفحات اصلی، دستهبندی و محصول بسیار مشکل است. این وضعیت باعث میشود برای رسیدن به رتبه ۱ بکلینکهای کمتری نیاز داشته باشید. Google از اسکیمای بردکرامپ در محتوای یک صفحه وب برای دستهبندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده میکند. مانند بقیه سایتها، در اینجاهم سئو باید با تحقیق کلمات کلیدی آغاز شود.
با این کار شما به صفحات تازه نوشته شده که هنوز رتبه خوبی ندارند اعتبار می بخشید. در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند راجع به محصولاتی که از شما خریداری کرده اند نظر بگذارند. این نظرات برای مشتریان جدید بسیار با ارزش است.را که نحوه عملکرد شما را توضیح می دهد. بنابراین از مشتریان بخواهید پس از دریافت محصول نظر خود را ثبت کنند. در یک فروشگاه اینترنتی محصولات علاوه بر نام محصول، توضیحات و ...
مثلاً اگر شما سایت فروش لپتاپ دارید، صفحه اصلی شما بر روی کلمات کلی و جامعی مثل «خرید لپتاپ» سئو میشود. دستهبندیهای اصلی شما میتوانند بر اساس نوع لپتاپ به دستههای «لپتاپ گیمینگ»، «لپتاپ میانرده»، «لپ تاپ اولترا بوک» و مواردی شبیه این باشد. پس بهتر است حتیالامکان از قالبهای سبک و بهینه برای سایتهای فروشگاهی استفاده کنید. در مقاله «بهترین قالبهای راستچین فروشگاهی» لیستی از این قالبها را معرفی کردهایم. حتماً میپرسید چطور میتوانیم به این جایگاه برسیم؟ سادهست، با سئو سایت فروشگاهی.
گوگل نیز متوجه خواهد شد که محتوای شما توانسته موجب واکنش کاربران شود. حتما برای پست های خود ویدئو تولید کنید و آنها را در پلاگین های اجتماعی نظیر یوتیوب بارگذاری کنید. کاربران از این که یک محتوای ویدئویی را ببنید خیلی خوشحال می شوند. گوگل نیز امتیاز ویژه ای برای سایت هایی که محتواهای ویدئویی تولید کنند قائل است. ممیزی محتوا شامل تجزیه و تحلیل تمام صفحات وب سایت می شود؛ به طوری که جهت بررسی اینکه آیا صفحات موجود باید به همان صورت نگه داشته شوند، به روز شوند، تلفیق شوند یا حذف شوند مورد استفاده قرار می گیرد. سئو سریع (fast seo) همانطور که از نامش پیداست به روش هایی گفته می شود که در کوتاه ترین زمان آمار بازدید و سئو سایت را افزایش پیدا می کند.
بنابراین سعی کنید برای افزایش بازدید رپورتاژ خود در سایت مقصد نکته یا ترفندی را به کاربر ارائه دهید تا بازدید آن مقاله بالا باشد. چون هرچقدر بازدید رپورتاژ شما بالاتر باشد اعتبار بیشتری را کسب خواهید کرد. به طور کلی بخش زیادی از سئو، به این بستگی دارد که بتوانید تجربه کاربری سایت را بهینه کرده و کاری کنید که کاربران حین استفاده از سایت به مشکلی برنخورند. حالا یکی از مهمترین فاکتورهای «تجربه کاربری» هم بهینه کردن ساختار سایت است. اما اصلا این فایل چیست؟ در واقع در این فایل متنی آدرس و لینک تمامی صفحات سایت شما قرار گرفته و هدف از ساختنش این است که به گوگل و رباتهای آن کمک کنیم راحتتر صفحات سایتمان را پیدا کنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری